Eliminarea plafonării la energie electrică pentru clienții casnici

De la 1 iulie 2025, odată cu eliminarea plafonării prețurilor la energie, consumul va fi facturat la prețul stabilit în contractul încheiat cu furnizorul tău de energie electrică.

Cât costă 1 kWh după ridicarea plafonării la energie electrică pentru clienții casnici? 

Plafonarea prețului la energie electrică a fost o măsură temporară, care a limitat costurile energiei electrice, indiferent de prețul real de pe piață. 

De la 1 iulie 2025, încetează schema de sprijin garantată prin OUG 6/2025, iar prețul pentru energie electrică nu va mai fi plafonat. Acest lucru înseamnă că vei plăti din nou prețul de piață al unui kWh, stabilit prin contractul de furnizare a energiei electrice. Dacă între timp condițiile contractuale s-au modificat, plătești prețul kWh actualizat, așa cum ți-a fost comunicat de furnizorul de energie electrică. 

La PPC, dacă ești client nou, am creat pentru tine oferta PPC Energie Verde. Beneficiezi de energie electrică provenită 100% din surse regenerabile, la prețuri care variază între 1,36 lei/kWh și 1,44 lei/kWh. Oferta este valabilă până la 30 iunie 2025. 

Pe scurt, despre plafonare energie electrică

  • Plafonarea prețurilor la energie electrică pentru clienții rezidențiali (casnici) a fost introdusă pe 1 noiembrie 2021, prin OUG 118/2021, cu modificările și completările ulterioare. 
  • Plafonarea a fost prelungită succesiv, fiind valabilă până pe 30 iunie 2025, conform OUG 6/2025. 
  • În perioada 1 aprilie 2022 – 30 iunie 2025, toți clienții casnici au beneficiat de un preț maxim plafonat cuprins între 0,68 lei/kWh și 1,3 lei/kWh, în funcție de consumul lunar. 
  • Schema de sprijin încetează la 1 iulie 2025 și prețul pentru energie electrică va fi cel stabilit în contractul de furnizare. 

Cum verific prețul per kWh, care va fi aplicat de la 1 iulie 2025? 

Pentru a afla prețul per kWh aplicabil de la 1 iulie 2025, conform condițiilor economice din contractul tău de furnizare a energiei electrice, poți folosi următoarele opțiuni:  

  • din contul myPPC, secțiunea Contul meu/Produse și servicii, selectând fiecare loc de consum asociat, aferent titularului de contract; 
  • printr-o solicitare, utilizând formularul de contact online, disponibil în secțiunea Contact/Formular online
  • la numărul de telefon 021.9977 (tarif normal), de luni până vineri (08.00-20.00); 
  • printr-o vizită în cel mai apropiat magazin PPC, cu o programare prealabilă pe ppcenergy.ro; 
  • printr-o solicitare în scris, la adresa: bulevardul Mircea Vodă, nr. 30, etaj 6, camera 6.8, sector 3, București. 

Ce oferte la energie electrică sunt disponibile după ridicarea plafonării?

Descoperă produsele de energie electrică din portofoliul nostru și alege-l pe cel potrivit nevoilor tale: fie că vrei să schimbi furnizorul și să vii la PPC, fie că îți dorești un alt produs din oferta noastră. 

Simplu Online

PPC Simplu Online

  • Factura electronică este activată automat la încheierea unui contract 100% online

  • În contul myPPC, ai informații despre costuri și contract

  • Transmiți indexul din aplicație, compari consumul și urmărești evoluția de la o lună la alta

Vezi detalii
Energie Verde

PPC Energie Verde

  • Închei un contract 100% online și te bucuri de toate beneficiile timp de 12 luni.

  • Ai acces la servicii digitale, precum factura electronică și aplicația myPPC.

  • Beneficiezi de energie verde și reduci amprenta de carbon a casei tale.

Vezi detalii
Simplu Anual

PPC Simplu Anual

  • Oricând, de oriunde, ai acces la contul myPPC, prin aplicația mobilă

  • În aplicația myPPC, găsești toate informațiile despre contract și facturi

  • Transmiți indexul din aplicație și te asiguri că plătești exact cât consumi

Vezi detalii
Relaxat

PPC Relaxat

  • Ai două intervenții de urgență pe an, incluse în abonament

  • Ai echipă de specialişti şi call center, la dispoziția ta 24/7, pentru solicitările de asistenţă

  • Primești notificări și gestionezi costurile în aplicația myPPC

Vezi detalii

Cum poți să optimizezi consumul de energie electrică, după ridicarea plafonării? 

În afară de prețul energiei electrice, care diferă în funcție de produs și furnizor, un rol important în costul final al facturii îl joacă și consumul. Felul în care consumi energie poate influența foarte mult prețul final pe care îl plătești în fiecare lună. 

Întrebări frecvente

Când încetează schema de plafonare pentru energie electrice și care este prețul la care o să fiu facturat ulterior?

De la 1 iulie 2025, încetează schema de sprijin garantată prin OUG 6/2025, privind măsurile aplicabile clienților finali din piața de energie electrică în perioada 1 aprilie 2025 – 30 iunie 2025, iar prețul pentru energia electrică nu va mai fi plafonat.

Ceea ce înseamnă vei plăti prețul stabilit prin contractul de furnizare a energiei electrice. 

Ce se întâmplă cu clienții vulnerabili de la 1 iulie 2025? Vor mai plăti un preț mai mic pentru energie?

Începând cu 1 iulie 2025, prețurile la energie electrică nu vor mai fi plafonate și prețul plătit va fi cel stabilit în contractul de furnizare a energiei electrice. Dacă între timp condițiile contractuale s-au modificat, plătești prețul actualizat, așa cum ți-a fost comunicat de către furnizorul de energie electrică. 

Pentru a veni în întâmpinarea nevoilor tale, îți oferim și posibilitatea plății eșalonate, astfel încât să poți gestiona mai ușor costurile energiei electrice. Pentru mai multe detalii accesează secțiunea Informații utile/Plată factură/Cum soliciți o plată eșalonată. 

Te asigurăm că aplicăm mecanismele de sprijin disponibile, conform reglementărilor. Orice actualizare legislativă va fi publicată în secțiunea Plafonare – Client vulnerabil. 

Vor mai beneficia de prețul de 0,68 lei/kWh familiile monoparentale și cele cu 3 copii, după eliminarea plafonării?

Știm cât de importantă este stabilitatea costurilor pentru tine și familia ta. Dacă legislația va include familiile monoparentale și cele cu trei copii în categoria beneficiarilor unui tarif preferențial, ne vom asigura această măsură se aplică imediat și ești informat transparent în legătură cu orice schimbare. Vom actualiza constant informațiile pe ppcenergy.ro în secțiunea Plafonare – Client vulnerabil, pentru ca tu poți afla rapid la ce beneficii ai dreptul. 

Află mai multe
Cum se facturează consumul de energie electrică pentru clienții din regimul de furnizare de ultimă instanță (FUI)?

După încetarea aplicabilității prevederilor OUG nr. 6/2025, respectiv începând cu data de 1 iulie 2025, facturarea de către FUI a consumului de energie electrică pentru clienții preluați în regim de ultimă instanță se va realiza astfel: FUI emite o factură pentru consumul de energie electrică realizat în luna respectivă, luând în considerare prețul de furnizare determinat. 

În cazul în care îți furnizăm energie electrică în regim de ultimă instanță, poți obține mai multe informații astfel: 

  • din contul myPPC, în secțiunea Contul meu/Produse și servicii, apăsând butonul „i” de pe fiecare loc de consum asociat, aferent titularului de contract; 
  • printr-o solicitare utilizând formularul de contact online, disponibil în secțiunea Contact/Formular online; 
  • la numărul de telefon 021.9977 (tarif normal), de luni până vineri (08.00-20.00); 
  • vizitând cel mai apropiat magazin PPC cu o programare prealabilă pe ppcenergy.ro; 
  • scriindu-ne la adresa: bulevardul Mircea Vodă, nr. 30, etaj 6, camera 6.8, sector 3, București. 
Cum pot schimba furnizorul de energie și ce garanții am că procesul va fi unul corect și transparent?

Procesul de schimbare a furnizorului este reglementat de Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) și presupune pași clari, care se aplică unitar tuturor actorilor din piață. Din partea noastră, tratăm aceste solicitări cu responsabilitate, într-un cadru procedural standardizat și transparent. 

Ai libertatea de a alege furnizorul de energie electrică potrivit pentru tine, printr-un proces simplu și gratuit, care nu necesită modificări tehnice. Indiferent de furnizorul pe care îl alegi, transferul se face fără întreruperi, astfel încât să te bucuri de energie fără griji. Dacă vrei să afli mai multe despre procedura de schimbare a furnizorului, îți recomandăm să vizitezi posf.ro, platforma oficială dedicată clienților finali. Acolo vei găsi toate informațiile de care ai nevoie.