Cât costă 1 kWh după ridicarea plafonării la energie electrică pentru clienții casnici?
Plafonarea prețului la energie electrică a fost o măsură temporară, care a limitat costurile energiei electrice, indiferent de prețul real de pe piață.
De la 1 iulie 2025, încetează schema de sprijin garantată prin OUG 6/2025, iar prețul pentru energie electrică nu va mai fi plafonat. Acest lucru înseamnă că vei plăti din nou prețul de piață al unui kWh, stabilit prin contractul de furnizare a energiei electrice. Dacă între timp condițiile contractuale s-au modificat, plătești prețul kWh actualizat, așa cum ți-a fost comunicat de furnizorul de energie electrică.
La PPC, dacă ești client nou, am creat pentru tine oferta PPC Energie Verde. Beneficiezi de energie electrică provenită 100% din surse regenerabile, la prețuri care variază între 1,36 lei/kWh și 1,44 lei/kWh. Oferta este valabilă până la 30 iunie 2025.
Pe scurt, despre plafonare energie electrică
- Plafonarea prețurilor la energie electrică pentru clienții rezidențiali (casnici) a fost introdusă pe 1 noiembrie 2021, prin OUG 118/2021, cu modificările și completările ulterioare.
- Plafonarea a fost prelungită succesiv, fiind valabilă până pe 30 iunie 2025, conform OUG 6/2025.
- În perioada 1 aprilie 2022 – 30 iunie 2025, toți clienții casnici au beneficiat de un preț maxim plafonat cuprins între 0,68 lei/kWh și 1,3 lei/kWh, în funcție de consumul lunar.
- Schema de sprijin încetează la 1 iulie 2025 și prețul pentru energie electrică va fi cel stabilit în contractul de furnizare.
Cum verific prețul per kWh, care va fi aplicat de la 1 iulie 2025?
Pentru a afla prețul per kWh aplicabil de la 1 iulie 2025, conform condițiilor economice din contractul tău de furnizare a energiei electrice, poți folosi următoarele opțiuni:
- din contul myPPC, secțiunea Contul meu/Produse și servicii, selectând fiecare loc de consum asociat, aferent titularului de contract;
- printr-o solicitare, utilizând formularul de contact online, disponibil în secțiunea Contact/Formular online;
- la numărul de telefon 021.9977 (tarif normal), de luni până vineri (08.00-20.00);
- printr-o vizită în cel mai apropiat magazin PPC, cu o programare prealabilă pe ppcenergy.ro;
- printr-o solicitare în scris, la adresa: bulevardul Mircea Vodă, nr. 30, etaj 6, camera 6.8, sector 3, București.
Ce oferte la energie electrică sunt disponibile după ridicarea plafonării?
Descoperă produsele de energie electrică din portofoliul nostru și alege-l pe cel potrivit nevoilor tale: fie că vrei să schimbi furnizorul și să vii la PPC, fie că îți dorești un alt produs din oferta noastră.
Cum poți să optimizezi consumul de energie electrică, după ridicarea plafonării?
În afară de prețul energiei electrice, care diferă în funcție de produs și furnizor, un rol important în costul final al facturii îl joacă și consumul. Felul în care consumi energie poate influența foarte mult prețul final pe care îl plătești în fiecare lună.
Poți avea control asupra costurilor tale de energie și să eviți surprizele, folosind calculatorul nostru online. Introdu consumul tău lunar și poți afla rapid cât vei plăti pentru fiecare kilowatt-oră, astfel încât să îți poți planifica bugetul cu încredere.
De asemenea, dacă ești titular de contract, ai acces gratuit în PPC myEnergy Coach, singura platformă smart care îți arată cum să consumi energie mai eficient, oferă recomandări personalizate și soluții la îndemână pentru confort maxim în casa ta. Înregistrează-te în myPPC și accesează myEnergy Coach pentru un consum optimizat de energie!
În plus, în aplicația myPPC, poți transmite indexul, astfel încât să plătești exact cât consumi, și ai acces la un grafic de consum comparativ. Astfel, poți urmări evoluția de-a lungul timpului și poți identifica mai ușor principalii consumatori de energie din locuința ta.
Iar pe Electripedia găsești articole actualizate, clare și utile despre tot ce ține de energie. Îți punem la dispoziție informațiile de care ai nevoie, astfel încât să poți lua decizii responsabile și sustenabile în privința consumului de energie.
Întrebări frecvente
De la 1 iulie 2025, încetează schema de sprijin garantată prin OUG 6/2025, privind măsurile aplicabile clienților finali din piața de energie electrică în perioada 1 aprilie 2025 – 30 iunie 2025, iar prețul pentru energia electrică nu va mai fi plafonat.
Ceea ce înseamnă că vei plăti prețul stabilit prin contractul de furnizare a energiei electrice.
Începând cu 1 iulie 2025, prețurile la energie electrică nu vor mai fi plafonate și prețul plătit va fi cel stabilit în contractul de furnizare a energiei electrice. Dacă între timp condițiile contractuale s-au modificat, plătești prețul actualizat, așa cum ți-a fost comunicat de către furnizorul de energie electrică.
Pentru a veni în întâmpinarea nevoilor tale, îți oferim și posibilitatea plății eșalonate, astfel încât să poți gestiona mai ușor costurile energiei electrice. Pentru mai multe detalii accesează secțiunea Informații utile/Plată factură/Cum soliciți o plată eșalonată.
Te asigurăm că aplicăm mecanismele de sprijin disponibile, conform reglementărilor. Orice actualizare legislativă va fi publicată în secțiunea Plafonare – Client vulnerabil.
Știm cât de importantă este stabilitatea costurilor pentru tine și familia ta. Dacă legislația va include familiile monoparentale și cele cu trei copii în categoria beneficiarilor unui tarif preferențial, ne vom asigura că această măsură se aplică imediat și că ești informat transparent în legătură cu orice schimbare. Vom actualiza constant informațiile pe ppcenergy.ro în secțiunea Plafonare – Client vulnerabil, pentru ca tu să poți afla rapid la ce beneficii ai dreptul.
După încetarea aplicabilității prevederilor OUG nr. 6/2025, respectiv începând cu data de 1 iulie 2025, facturarea de către FUI a consumului de energie electrică pentru clienții preluați în regim de ultimă instanță se va realiza astfel: FUI emite o factură pentru consumul de energie electrică realizat în luna respectivă, luând în considerare prețul de furnizare determinat.
În cazul în care îți furnizăm energie electrică în regim de ultimă instanță, poți obține mai multe informații astfel:
- din contul myPPC, în secțiunea Contul meu/Produse și servicii, apăsând butonul „i” de pe fiecare loc de consum asociat, aferent titularului de contract;
- printr-o solicitare utilizând formularul de contact online, disponibil în secțiunea Contact/Formular online;
- la numărul de telefon 021.9977 (tarif normal), de luni până vineri (08.00-20.00);
- vizitând cel mai apropiat magazin PPC cu o programare prealabilă pe ppcenergy.ro;
- scriindu-ne la adresa: bulevardul Mircea Vodă, nr. 30, etaj 6, camera 6.8, sector 3, București.
Procesul de schimbare a furnizorului este reglementat de Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) și presupune pași clari, care se aplică unitar tuturor actorilor din piață. Din partea noastră, tratăm aceste solicitări cu responsabilitate, într-un cadru procedural standardizat și transparent.
Ai libertatea de a alege furnizorul de energie electrică potrivit pentru tine, printr-un proces simplu și gratuit, care nu necesită modificări tehnice. Indiferent de furnizorul pe care îl alegi, transferul se face fără întreruperi, astfel încât să te bucuri de energie fără griji. Dacă vrei să afli mai multe despre procedura de schimbare a furnizorului, îți recomandăm să vizitezi posf.ro, platforma oficială dedicată clienților finali. Acolo vei găsi toate informațiile de care ai nevoie.