Măsuri de plafonare

Eliminarea plafonării la energie electrică pentru clienții juridici

Măsurile de sprijin pentru clienții noncasnici, adoptate prin OUG 6/2025, încetează la 1 iulie 2025. Odată cu ridicarea plafonării la energie electrică, prețul facturat va fi cel stabilit conform contractului încheiat cu furnizorul.

Ridicarea plafonării la energie electrică: ce înseamnă pentru clienții noncasnici? 

Începând cu 1 iulie 2025, plafonarea prețurilor la energie electrică va fi eliminată pentru consumatorii noncasnici, ceea ce înseamnă că toți clienții juridici vor plăti prețul stabilit cu furnizorul, la încheierea contractului. Dacă între timp condițiile contractuale s-au modificat, pe factură va fi trecut prețul actualizat, așa cum a fost comunicat de furnizorul de energie electrică. 

Ești client juridic? Iată cum poți verifica prețul per kWh, care va fi aplicat de la 1 iulie 2025? 

Dacă ești client juridic, ai la dispoziție mai multe variante pentru a verifica prețul per kWh aplicabil de la 1 iulie 2025, conform condițiilor economice din contractul tău de furnizare a energiei electrice. Acestea sunt: 

  • Contul myPPC: în secțiunea Contul meu/Produse și servicii, selectând fiecare loc de consum asociat, aferent titularului de contract. 
  • Solicitare online: completezi formularul de contact online, disponibil în secțiunea Contact/Formular online, și primești informații despre prețul kWh. 
  • Apel telefonic: afli informații despre prețuri, sunând la numărul de telefon 021.9977 (tarif normal), de luni până vineri (08.00-20.00). 
  • Vizită în magazin: primești toate informațiile de care ai nevoie, printr-o vizită în cel mai apropiat magazin PPC, cu o programare prealabilă.
  • Solicitare scrisă: verifici prețul per kWh, printr-o solicitare în scris, la adresa: bulevardul Mircea Vodă, nr. 30, etaj 6, camera 6.8, sector 3, București. 

Oferte de energie electrică pentru business, după ridicarea plafonării 

După ridicarea plafonării, prețul la energie electrică va fi din nou dictat de condițiile de piață și contractele negociate direct cu furnizorii. 

Pentru întreprinderile mici și mijlocii, operatorii economici din industriile alimentare, entitățile publice, instituțiile naționale de cercetare și dezvoltate, instituțiile publice, operatorii regionali și alte entități, acest lucru înseamnă că prețul va fi cel din contractul de furnizare. 

Dacă ești client PPC sau vrei să schimbi furnizorul, după ridicarea plafonării vei beneficia de următoarele oferte la energie electrică: 

Simplu

PPC Simplu

  • Ai la dispoziție o echipă de specialiști, care răspunde în orice moment solicitărilor legate de energie electrică. 

  • Transmiți indexul și plătești facturi direct din aplicația myPPC

  • Aplicația myPPC te ajută să ai un control mai bun al consumului lunar de energie

Vezi detalii
Confort

PPC Confort

  • Ai trei intervenții de urgență la instalaţiile electrice interioare

  • Ai o echipă de specialişti şi call center, la dispoziția ta 24/7, pentru solicitările de asistenţă

  • Îți administrezi cu ușurință contractele de energie electrică direct din aplicația myPPC

Vezi detalii
Confort +

PPC Confort +

  • Ai trei intervenții de urgență pe an la instalaţiile electrice interioare și o verificare anuală a prizelor de pământ, incluse în abonament

  • Instalezi aplicația myPPC și poți primi notificări despre perioada de transmitere a indexului și emiterea facturilor

  • În aplicația myPPC, poți vizualiza și compara cele mai recente facturi emise, astfel încât să ții evidența plăților efectuate

Vezi detalii

Întrebări frecvente

Ce se întâmplă cu prețul energiei electrice, după 30 iunie 2025?

De la 1 iulie 2025, încetează schema de sprijin garantată prin OUG 6/2025 privind măsurile aplicabile clienților finali din piața de energie electrică, iar prețul pentru energia electrică nu va mai fi unul plafonat, ci cel stabilit prin contractul de furnizare. 

Care va fi prețul per kWh pentru clienții noncasnici, de la 1 iulie 2025?

De la 1 iulie 2025, toți clienții juridici vor plăti prețul stabilit prin contractul de furnizare a energiei electrice. Dacă între timp condițiile contractuale s-au modificat, prețul facturat va fi cel actualizat, așa cum a fost transmis în prealabil de furnizorul de energie electrică. 

Care este oferta cea mai mică pentru clienții juridici, de la 01 iulie 2025?

Îți putem oferi răspunsuri numai în legătură cu ofertele noastre, pe care le regăsești în secțiunea Clienți business/Energie electrică. Dacă ai întrebări, contactează-ne prin oricare dintre metodele disponibile în secțiunea Contact. Suntem aici pentru a te sprijini alegi cea mai potrivită ofertă pentru nevoile tale! 

Există sprijin de la stat pentru companii?

De la 1 iulie, după ridicarea plafonării, nu va mai exista o schemă generală de sprijin pentru toți consumatorii noncasnici. Te asigurăm aplicăm mecanismele de sprijin disponibile, conform reglementărilor. Orice actualizare legislativă va fi publicată pe ppcenergy.ro. 

Pot trece clienții juridici la un alt furnizor de energie electrică?

Dacă ești client noncasnic, ai libertatea de a alege furnizorul de energie electrică potrivit pentru tine, printr-un proces simplu și gratuit, care nu necesită modificări tehnice. Indiferent de furnizorul pe care îl alegi, transferul se face fără întreruperi, astfel încât te bucuri de energie fără griji. Dacă vrei afli mai multe despre procedura de schimbare a furnizorului, îți recomandăm vizitezi posf.ro, platforma oficială dedicată clienților finali. Acolo vei găsi toate informațiile de care ai nevoie. 

De unde mă pot informa cu privire la măsurile de sprijin disponibile?

Pentru a te asigura ai acces la cele mai recente informații despre măsurile de sprijin și modificările legislative, accesează secțiunea Plafonare. Vei putea consulta în orice moment detaliile oficiale actualizate, pentru a înțelege mai bine efectul schimbărilor din piața de energie și ce opțiuni ai la dispoziție.