Tichetul de energie

Tichetul de energie reprezintă o măsură de sprijin dedicată consumatorilor aflați în situația de sărăcie energetică pentru plata facturilor la electricitate.

Ce este tichetul de energie, cum se acordă și cine poate beneficia de sprijinul financiar? 

Tichetul electronic de energie reprezintă un sprijin financiar, în valoare de 50 de lei/lună, care se acordă consumatorilor casnici afectați de sărăcie energetică. Acesta poate fi folosit numai pentru a plăti facturile la energie electrică pentru locul de consum pentru care se solicită și se acordă acest sprijin. 

Tichetul electronic de energie este o măsură ce urmărește un scop similar cardului de energie din 2023: să ofere sprijin financiar pentru plata facturilor la electricitate. 

Pe scurt despre tichetul de energie:

  • Este o măsură de sprijin care se acordă consumatorilor aflați în situația de sărăcie energetică.
  • Este în valoare de 50 de lei/lună.
  • Este o măsură care se aplică în perioada 1 iulie 2025 – 31 martie 2026.
  • Este neimpozabil și nu afectează alte beneficii sociale.

Cine poate beneficia de tichetul de energie? 

Pot beneficia de tichetul de energie următoarele categorii de consumatori casnici: 

  • persoanele singure cu venituri nete lunare de maximum 1.940 lei 
  • familiile cu venituri nete lunare de maximum 1.784 lei/membru 

De această măsură de sprijin NU beneficiază: 

  • persoanele care la data solicitării sprijinului nu au domiciliul în România sau care nu fac dovada că locuiesc în România 
  • persoanele fără acte de identitate valabile 
  • persoanele care beneficiază de servicii sociale în regim rezidențial organizate ca structuri publice sau private 

Tichetul de energie nu poate fi transferat, vândut sau utilizat pentru altă adresă decât cea pentru care a fost acordat. 

Care sunt pașii de urmat pentru a beneficia de tichetul de energie? 

  • Soliciți tichetul de energie 

Completezi cererea în aplicația EPIDS. Solicitările de acordare a sprijinului se înregistrează începând cu data operaționalizării aplicației și până la 31 martie 2026. 

  • Cererea este verificată 

Pentru a primi tichetul de energie, care se acordă pentru un singur loc de consum per familie, e nevoie de validarea POD-ului asociat locului de consum. 

  • Primești tichetul de energie 

Primește tichetul de energie, în format electronic, la adresa de e-mail furnizată în cerere, sau tipărit, la adresa locului de consum pentru care ai făcut solicitarea. 

  • Efectuezi plata 

Plătești factura prin serviciul de mandat poștal. Nu trebuie să prezinți tichetul de energie furnizorului, ci doar factura cu POD-ul aferent. 

Care este perioada de acordare a tichetului de energie? 

Tichetul electronic de energie se acordă pentru perioada 1 iulie 2025 – 31 martie 2026. Sumele virate cu titlu de sprijin și neutilizate până la data de 31 martie 2026 pot fi folosite și ulterior acestei date (în termen de 12 luni de la data ultimei încărcări cu valoarea sprijinului, în condițiile OUG nr. 35/2025), pentru plata facturilor aferente perioadei de acordare a sprijinului. 

Pentru a beneficia de sprijin începând cu luna iulie 2025, solicitanții trebuie să se înscrie în aplicație în termen de 30 de zile de la data la care aplicația devine funcțională. 

După expirarea acestui termen, sprijinul se va acorda din luna depunerii solicitării în aplicația EPIDS, dacă sunt îndeplinite condițiile de acordare. 

Întrebări frecvente

Unde pot solicita tichetul de energie?

Poți solicita tichetul de energie doar online, în aplicația EPIDS. Deocamdată, această aplicație este în curs de dezvoltare. Potrivit OUG nr. 35/2025, aplicația va fi dezvoltată în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a ordonanțe de urgență. 

Cum pot solicita tichetul de energie dacă nu știu să folosesc aplicația sau nu am acces la internet?

Cererea poate fi depusă și prin intermediul reprezentanților oficiului poștal ori al reprezentanților primăriilor din localitatea unde solicitantul are locul de consum. 

Pașii sunt următorii: solicitantul completează datele necesare pe cererea tipărită, o depune la oficiul poștal sau la primăria unde acesta declară locul de consum, iar reprezentații celor două instituții încarcă solicitare de acordare a sprijinului financiar în aplicația EPIDS. 

Pot solicita tichetul de energie dacă nu sunt titularul contractului?

Da, sprijinul se acordă pentru un singur loc de consum, indiferent dacă solicitantul (care trebuie să fie major) este sau nu titularul contractului de furnizare a energiei electrice. Este important însă ca  datele de identificare ale membrilor familiei declarați de solicitant nu se regăsească înregistrate la alt loc de consum. 

Cum aflu dacă cererea pentru tichetul de energie a fost aprobată?

Vei fi anunțat dacă ești sau nu eligibil pentru a primi sprijinul financiar fie prin intermediul aplicației EPIDS, la adresa de e-mail declarată în momentul în care ai făcut solicitarea, fie printr-o notificare transmisă la domiciliul titularului, prin intermediul Poștei Române, în termen de maximum 15 zile de la data validării. 

Cum plătesc facturile la electricitate cu ajutorul tichetului de energie?

Poți plăti facturile la energie electrică doar prin serviciul de mandat poștal, gestionat de Poșta Română, din contul de mandat poștal asociat codului POD (Point of Delivery), care a fost anterior validat prin intermediul aplicației EPIDS. 

Ce se întâmplă dacă am mai multe locuri de consum pe aceeași factură?

În cazul în care factura emisă de furnizorul de energie electrică include mai multe locuri de consum, respectiv POD-uri, sprijinul se utilizează exclusiv pentru suma aferentă locului de consum declarat eligibil, identificat distinct în factura prezentată. 

Plata se efectuează numai dacă POD-ul de pe factura de energie corespunde ce cel validat în aplicația EPIDS.

Documente utile

OUG nr. 35/2025
pdf (159,40 KB)
Formular de solicitare a ajutorului
pdf (29,09 KB)